Pages

Tuesday 19 June 2012

KRISIS KEWANGAN KUIN MAKIN MERUNCING : URA-URA JAMIL MAHU PINJAM WANG MBI 3 JUTA BAGI KEGUNAAN INSAN MEDIC

KUIN tidak dapat menutup kelemahan Jamil mentadbir KUIN lagi apabila menurut sumber ura-ura Jamil terpaksa merayu kepada MB Kedah untuk meminjam wang Perbadanan Menteri Besar Kedah (MBI) sebanyak (dengar kata 3 juta ) bagi tujuan pembayaran alatan Insan Medic. Sudahlah bilangan pelajar medic nak buat team bola pun tak cukup , tapi perbelanjaan cukup tinggi, kerana Jamil tak terdaya mengawal CEEO Insan Medic Dr Ramly.

Jamil yang pergi ke MBI bersama Mursyida lawyer undang-undang pulang pada petang hari dengan kelihatan murung , seolah-olah hampa . JIka begitulah wajah Jamil selepas merempat meminta sedekah kepada MBI dengan penuh takkabur dan sombong , agak-agak anda  apa keputusan nak pinjam duit orang itu tadi? Itu  pun ada orang kata Jamil Tok Keramat..... kalau tok Kera Mati , boleh percaya la.

Tidak cukup dengan laporan akhbar hari ini yang mendedahkan masalah kewangan KUIN yang pernah meminjam wang 2 juta dari MBI dan 2 juta dari SADA kemudian pinjam pula  tambahan  pada bulan Mei sebanyak 500,000.00 dari MBI bagi membayar gaji kakitangan KUIN. Itu pun sebahagaian kakitangan KUIN dibayar awal dan sebahagian lagi lewat.

Kini Jamil menggunakan talian hayatnya yang terakhir apabila terpaksa meminjam wang MBI bagi kegunaan Insan Medic.

Kalau tak ada duit tu , cakap jer lah Jamil oii, jangan berselindung dan berbohong. Kami dah masak dengan taktik pembohongan Jamil.

Betul kata ramai kakitangan KUIN bahawa Jamil mesti meletak jawatan atau di pecat dari KUIN. Melingkupkan KUIN .