Thursday, 3 September 2015

SIAPAKAH SAYA??? - siri 1

- dulu saya sekolah agama di kedah peringkat menengah, ketua murid lagi, kawan-kawan kata saya budak pandai budak bijak.
- lepas tu pi Mesir buat ijazah. Tang ni pun kawan-kawan kata saya pandai.
- habih ngaji saya mula kerja dengan KUIN sekitar lewat 90an. Depa panggei saya ustad.
- sejak tu saya kerja kerja kerja sampai la ni.
- mulai tahun 2008 saya pasang cita-cita, saya nak jadi Pendaftar KUIN.
- tapi la ni belum lagi la, satu step ja lagi! Sebab tu saya kena jadi 'yes man' kepada boss saya iaitu Rektor sejak 2008 sampai la ni.
- setiap kali KUIN dapat rektor baru, sayalah yang akan sambut dia pada hari pertama. Tunjukkan tempat-tempat menarik di kedah ni sambil cari-cari rumah sewa untuk rektor.
- saya tak kira siapa di KUIN ni, janji rektor naikkan pangkat saya naikkan gred saya. Untuk tu saya mesti buat semua apa yang rektor suruh walau saya tau benda tu salah. Hasilnya, saya telah dinaikkan pangkat jawatan 2 kali dalam masa setahun! Hihihi...hebat tak saya? Lantak pi la depa nak kata apa dalam KUIN ni sebab KUIN ni swasta.
- saya kena tunjuk saya bijak, cakap pandai.
- saya akan salahkan balik pihak yang cuba tunjuk salah saya, kan saya bijak?
- saya suka pi Hatyai. Paling seronok saya pi Dubai lah dengan rektor la ni.........cuba tengok hasilnya, beribu-ribu orang Dubai telah mai mendaftar jadi pelajar KUIN! Ada peluang tak saya jadi Pendaftar KUIN?