Tuesday, 1 September 2015

WARKAH SEPTEMBER!...MASIHKAN WARGA KUIN INGAT



Bacaan ringan-ringan buat warga KUIN yang disayangi……


Wahai warga KUIN…marilah kita bangkit bersama-sama supaya KUIN bebas dari cengkaman pemimpin yang zalim. Cuba kita semua mengingati memori 2008 sehingga kejatuhan JAZAN pada 2013. Masihkah kau ingat wahai warga KUIN…. pasti anda ingat semua cerita KUIN kan…kalau tak ingat boleh scroll blog ni dan baca dengan teliti.


Mari kita mengimbau kembali….

PERTAMA:
Siapakah pencacai Jamil? Mr. SS…..MR. BIG…Wansu….dan ..dan..dan…Kenapa sehingga hari ini  (ada yang dah keluar..yer) mereka masih menjadi “macai”. Kenapa dan mengapa….apakah sumbangan “nasihat” mereka kepada KUIN? Yang sorang tu pegang akademik…lama sungguh pegang akademik….ada penambahbaikan? Faham-faham ajer lah yer…Yang sorang lagi tu ada jawatan …..dengar citer bawak masuk bisnes ke KUIN? promot KUIN? berapa ribu pelajar yang mereka bawa masuk…1000, 2000, 3000….? Tolong buktikan....jangan cakap sahaja…cakap sahaja, budak umur 3 tahun pun boleh cakap dah zaman sekarang …pandai baca novel lagi..….setakat cakap semua orang boleh buat……kenapa mereka ini tidak “direhatkan” untuk sementara supaya mereka tidak menjadi “PEROSAK”. Prestasi “NASIHAT” mereka ini pada tahap yang sangat lemah…terbukti lemah..betui tak..kalau banyak  bawa masuk duit ke KUIN..mana buktinya…..KUIN rugi bayar gaji depa ni mahai…sorang tu Pentadbir Kana nasal Kedah gred 52 kononnya kerja apalah sangat setakat hantar dokumen ke KL pakai driver naik flight opis boy pon boleh buat….yang sorang lagi tu minta dilantik pensyarah kana nasal Terengganu asyik menabur janji nak bawa masuk duit berjuta pelajar beribu kepada KUIN tapi tak ada punnngggg…..KUIN dok kena kecoh sampai la ni dengan spesis-spesis berdua ni!

KEDUA:
Ada beza tak rektor dulu dengan sekarang…..atau sama sahaja….Cari sendiri lah dan fikir-fikirkan….Adakah kita semua wahai warga KUIN mendengar dengan teliti setiap ucapan.. yang dihidangkan ke lubang telinga cuping telinga kita pada setiap perjumpaan atau pada majlis-majlis tertentu…kerja kena ikhlas, saya tidak claim, saya dah buat itu, saya dah buat ini, saya juga buat itu, saya juga buat ini, saya taja itu saya taja ini, pok pek pok pek itu,ini, itu…bla..bla..bla..bla…dan bla..bila nak habis daaa……habis tu kita warga KUIN tak pernah buat apa-apa ke…....bila KUIN ditubuhkan? siapa yang ada ketika itu……kita semua wahai warga KUIN. Ingat wahai warga KUIN…KUIN pernah berada pada tahap yang bagus…masa itu mereka-mereka ini ada tak? Sikit-sikit prestasi…sikit–sikit KPI…KPI kita sebagai staf..kita tau….nak itu..nak ini..program itu program ini..kena tulis itu dan ini dan itu dalam laporan..Bos kita bagi tau dah KPI kita…Habis tu KPI “DIA” bagaimana pula….KPI DIA bilangan pelajar-pelajar yang masuk KUIN…..capai tak sasaran….pembangunan staf KUIN….dah ok ker..kena lah ingat..pembangunan staf…ada staf pentadbiran..…CUBA FIKIR….


 KETIGA
Masalah…kemusykilan….mana nak disalurkan…tentulah ada masalah….ada di buat tak perjumpaan setiap bulan dengan Rektor..agar beliau lebih mendekati kita semua..menyelami hati kita semua.bukankah itu salah satu ciri-ciri pemimpin…setiap kali perjumpaan…sesi soal jawab pun tak ada….one way communication sahaja.. ..itu omputeh cakap lah….macam mana nak menyelesaikan punca masalah ..kalau tidak mendekati staf….staf–staf tertentu didekati…dijadikan spy….bertambah tambah lah sifat –sifat “PEROSAK” ni…

Nak tulis memang banyak lah….        WAHAI WARGA KUIN..BANGKITLAH….DULU RAMAI YANG LANTANG SEKARANG RAMAI YANG DIAM ..BIARKAN MEREKA…BIARKAN MEREKA MEMBISU….KITA JANGAN JADI “HAIWAN PEROSAK” KEPADA BANGSA, AGAMA DAN ORGANISASI KITA…..

BANGKIT ..LAH….KITA TAK NAK DAH YANG SAMA SAHAJA MACAM DULU…KITA TAK MAU…SAY NO TO “SAMBUNG KONTRAK REKTOR”!!!!