Wednesday, 22 January 2014

PANTUN LAGI…PASAI SAPA LAGI….APA…..THE BIG BROTHER…..!!!

Umur dah tua, elok lah bersara
Jangan ganggu staf KUIN nk buat keje derr…
Kalau nak tahu siapa dia…
Itu yang kita panggil The Big Brother

Umuq tua ni, umuq subsidi
P la bertaubat kalau ada masa lagi
Jangan dok jaja nama kesana kemari
Kononnya diri sedang dipuji

Cerita Mahkota ka lagi hari ni…
Adoii…tak habih2 lagii ka nie…
Kita cerita sbb ada orang dah berjanji…
Dia  nk bagi 30 k…bleh percaya ka dia nie….

Orang dok meluat kiri dan kanan
Tapi muka hemoi, buat2 tak perasan
La ni dia dok intai macam 2 jawatan
Apa yang dia idamkan..itulah dekan…

Cerita lembu pun tak habis lagi
Dulu berjanji boleh bagi
Tiba-tiba mai bil pagi-pagi..
Suruh bayaq..kot mana pun..Insaniah ‘kena’ lagi…

Isu perpindahan ke KKK..
Tapi macam ada benda yang tak ok…
Bila ditanya macam mana KKK..
Tapi jawabnya semua ok..ok..ok…

Pantun pun ada, teki teki pun ada
Saja nk duga, pembaca setia…
Mai hijau pun dia besaq, mai biru pun dia besaq..
Apakah menatang ni namanya?

Itu lah dia sedikit cerita…
Kalau ada yang terasa biaq kat hang laa..
Jangan dok jadi lalang sangat laa..
Orang dok meluat lagi ada laaa….