Tuesday, 11 August 2015

BILA 'PAK TURUT' BERI ARAHAN PAKSARELA KEPADA DEKAN-DEKAN SURUH SIGN MEMORANDUM!!!!

Sejak eden bongkar peel perangai Rektor kuin sekarang ni haa yang sentiaso suko cakap bosar macam burung morak, suko bonar sebut-sebut kebaikkan dio yang dio dah buek, suko cakap menteri tu kawan dio menteri ni kawan dio pada semuo pelajar dan staf sejak mulo dulu sampai sekarang naik MELUAT nak muntah, rupa rupanya dah ramai mengaku memang botol apo yang diorang dongar dan lihat!....

Al-kisah, orang kanan rektor namo Prof Dr Cik Ani(Timbalan Rektor HEA) dah mulo kutip tandotangan tandotangan daripado dekan-dekan di kuin nak buek memorandum...Podio??? MEMORANDUM!!!!.. kununnya nak sokong kepimpinan tok chop sebab KONTRAK 2 TAHUN tok chop jadi rektor dah nak tamat bulan September 2015 bulan depan nihaaa......Apo??? Nak TAMAT dah ko??? Yoooooo TAMMAT!!! Ooooooo ekau nak suruh MB sambung kontrak tok chop terus jadi rektor? Ekau nak kerajaan nogori kodah sambung kontrak tok chop terus jadi rektor??? Wooiii...ekau balik lah ke ofis tempat lamo yang ekau banggo banggokan tu........ekau guno cik ani PAKSO dekan dekan SIGN!! SIGN!! SIGN!!!...??? Salah tu tok chop! Salah tu cik ani! Ekau tak takut kek ALLAH ko? Ekau tahu tak cik ani....... ado dekan tu hah nak laporkan pado SPRM perbuatan ekau tu! Bilo SPRM amik keterangan baru ekau tahu langit tinggi ko rendah ko...Ekau nak kono PENJARO ko cik ani? Ekau dah tak sayang kek anak cucu ekau ko cik ani?  Iyolah...sebagai balasannyo jiko tok chop sambung kontrak ekau dapatlah jugo sambung kontrak ekau, dapat kuaso tok chop kasi, dapat imbuhan duit bilo sambung kontrak selepas 2 tahun....tu rasuah tu cik ani! bukan eden kato tapi SEKSYEN 2 AKTA PENCEGAHAN RASUAH 1997 (AKTA 575) yang kato bab takrif suapan! Emmmmhh....eden taknak cakap sal undang undang ni nanti ekau kato eden ni lawyer lah pulo! Dah lah ekau tu AKTA 555 pon ekau tak hafal! Ishk..ishkk..ishkk..macammano lah ekau boleh jadi timbalan rektor hea nih, main tangkap muat ko? Patutlah makin hari makin lingkup sistem pengurusan akademik di kuin ni haaa.

 Arakian, ekau ado partner orang kiri rektor namo En Sayuti Sanusi(Pengarah HEA) selaku pengarah projek tandotangan ni lah. Dio ni motivator ekau lah kan cik ani, bagi semangat ekau arahkan dekan dekan...kahkahkahkah ekau dapat partner belut! Ewah ewah ewah.... Ekau kono sedar dekan-dekan tu pon ado maruah, ekau guno kuaso dan jawatan ekau untuk PAKSO! Apo kono eaaa jang? Ekau nak suruh kerajaan negeri percayo, nak suruh mb percayo yang memorandum ekau tunjuk tandotangan dekan-dekan kato tok chop ni bagus!!! Ekau jangan nak bodoh-bodohkan kerajaan nogori Kodah ni cik ani....dah ramai dah sodar dan meluat peel dio, tapi ekau jadi pak sanggup kek dio! Korang berduo BERSARO lah...umo pon dah lebih 60 tahun dah tuo.....buii tenago baru tenago mudo ganti korang berduo...balik jago bini, jago anak jago cucu jago cicit laieeeee bagus!

Timbalan Rektor HEA Cik Ani ni, seorang staf yang tak dapek sokongan majoriti ahli akademik di kuin. Haru biru pengurusan akademik di kuin bawah dio ni dengan partner dio si sayuti sanusi tu. Tak cayo tanyolah para pelajar...Asik kipas yooo, mano nak elok! Kepimpinan diorang ditolak hinggo kini sebab tak ado penambahbaikkan sistem pengurusan akademik. Teruk lagi adolah..

Ekau tahu tak cik ani, ado dekan-dekan yang TAK SETUJU sign memorandum tu tapi ekau pakso...ekau bui kato duo. Apo PAKSO-PAKSO??? Ekau tunggulah.....SPRM datang!