Sunday, 16 August 2015

RUMPUT vs PAKAR EKONOMI





nah hai....Mamu nak habaq Mai ni, Mamu pi hantar anak penakan Mamu pi Masuk kolej insaniah ni baru-baru ni sejak bulan Jun. Lepas raya Mamu pi hantar sekali lagi dia nak balik ke asrama. Laaaaaaaa.....ni awat jadi lagu ni???  SEmak mata Mamu tengok!!!!!....Tudiaaaaaa RUMPUT! Panjang nak mampuih.....eeeeeeee takdak orang dok kisah ka? Malu sangat laaaa....semak perut Mamu tengok!

Mamu dok bagi semangat rekemen kat anak penakan Masuk kolej ni, tapi Mamu rasa silap....tak macam imej ipt Islam sepatutnya. Ketua dia dok buat apa? Mamu dok baca dalam paper ketua dia Nama Rektor. Tahun ni Mamu dok baca paper rektor ni dok kerap komen pasal ekonomi Malaysia, dia kata dia PAKAR Ekonomi! Adik Mamu (Pak anak penakan) tu pulak dok kata rektor ni Ada keluaq tv cakap cakap pasal ekonomi. Cuuuiiihhhh......Dok buat qhaplah Jingga pa???? PAKAR ekonomi Mai dari ceruk  mana RUMPUT panjang pon tak potong????... Beruk mat yeh pon boleh dok sembunyi dalam semak tu tau!.Rektor Tak dak duit dah kot???  dok sibuk ekonomi Malaysia, hang tak tengok ekonomi ipt hang bab duit potong RUMPUT pon tak mampu nak urus ka? Malu ngat aiihhhh.....sembang  kemaih!

Qasa nak suroh anak penakan Mamu tu pindah ke kolej Islam yang lain lah lagu ni.....imej macam tak yakin ja Mamu dok tengok. Tu nasib baik Mamu belom pi melawat bilik ayaq ka tandas ka, qasa lagi terok boleh naik pitam kot!...Mamu nak repot pada menteri ipt baru lantik ni. Mau kasi datang mengejut mau tengok sama itu rumput....itu time Mamu mau rektor pakar ekonomi malaysia ada sama turun melawat rumput. Bab RUMPUT tempat sendiri pon tak selesai!

* Admin - selalu minum kapucino dengan Mamu