Pages

Sunday 27 January 2013

JAMIL BERWASPADA : HARUSKAH AGONG RASMI KAMPUS KUIN YANG TAK LENGKAP , SELEPAS BERI IJAZAH YANG TAK DIIKTIRAF.

Selasa ini tanggal 29 Jan. 2013 Kampus Kuala Ketil bakal dirasmikan oleh SPB Yang Dipertuan Agong. Tapi adakah kampus yang bakal dirasmikan itu siap sepenuhnya. Mengikut plan awal pembinaan kampus masjid dan asrama merupakan dua entiti penting yg terdpt di kampus tersebut. Bagaimanapun kedua dua entiti ini tiada dalam kampus tersebut yg pada pendapat Jamil dan Azizan telah pun siap.

Para pelajar dan waris kini berada dalam keadaan dilema kerana terpaksa mencari rumah sewa yang dikhabarkan melonjak dengan begitu tinggi sekali di kawasan Kuala Ketil. Sebenarnya para pelajar tidak perlu mencari rumah sewa kerana soal penempatan harus dipertanggungjawabkan kepada pihak Dekan dan TR HEP sepenuhnya kerana para pelajar telah diarah berpindah dengan mengejut hanya kerana tak ada duit nak bayar sewa stargate.

Begitu juga dgn masjid para pelajar terpaksa mencari masjid yg terletak agak jauh dan memerlukan kenderaan bg pelajar yg tidak berkenderaan.

Apa salahnya pihak Jamil dan Azizan menunggu hingga kampus siap sepenuhnya barulah dijemput Agong utk dirasmikan. Kesian staf dan pelajar terpaksa tidur di pejabat dan bilik kuliah untuk menyiapkan hal ehwal perasmian. Dah la dulu Agong bagi ijazah yg tak diiktiraf tak kan kali ni nak bagi Agong rasmi kampus yg tak lengkap pulak. Fikirkanlan...

Jamil dan Azizan perlu letakkan agong pada tempat sepatutnya bukan untuk kepentingan tertentu