Pages

Sunday 20 January 2013

PESAN DAN NASIHAT UNTUK DATO' L


Artikel ini admin tulis kerana terpanggil kerana berasa kasihan kepada Dato L selaku pendaftar baru , melihat pada laras bahasa yang kerap mengulangi perkataan yang sama , tidak ada keyakinan menyusun ayat dan bahasa badan yang dilihat telah diracuni oleh pemikiran Jamil dan kroninya ketika dato L berucap di hadapan semua warga kerja KUIN pada 15 Januari baru-baru ini (Boleh rujuk rakaman yang dibuat dalam video di atas) 

"Kita sedang berusaha... Insya Allah KUIN sedang usaha"

"Kita yakin masalah akan selesai ... Yakin masalah akan selesai.. kita kena percaya dululahhhh...."

"KUIN boleh tak ikut pekeliling Kerajaan sebab IPTS. KUIN akan pakai pekeliling untuk kebaikan staff!!!!"

"Usaha memang ada .. kena sabar je ... "

Semua ungkapan ini sudah menjadi gulu-gula kepada kakitangan KUIN sejak 4 tahun yang lalu. Kami kakaitangan KUIN sudah muak dan nak termuntah dah dengan janji yang diberikan pada kami.

Oleh itu perkataan - perkataan yang sensitif perlu diketahui oleh Dato L kerana jika silap bercakap , saya bimbang Dato L akan menerima nasib yang tidak sepatutnya dengan umur Dato L .Contoh baru-baru ini Dato L cuba mempertahankan hujjah membela Anak-anak syarikat yang pelingkup KUIN...lantas terus di "booooooooo"

Dato L harus bijak menggunakan pengalaman bukan terperangkap dengan cengkaman dan pembohongan si Jamil

Dato L harus mengubah pendekatan bukan menekan dan termakan permainan licik si Jamil palsu

Dato L harus menapis maklumat bukan menerima lumat-lumat perkataan Jamil yang berselindung disebalik mukanya yang buat-buat 'baik' dan 'tak sihat'


Kami masih menanti formula Dato L untuk menyelesaikan masalah kebajikan kakitangan bukan Dato L mengikut telunjuk Jamil dan kroninya dalam mesyuarat top management.

Jika Dato L ikut semua kehendak nafsu Jamli, bererti sahlah Dato L pun adalah kroni Jamil... namuun kami masih memberi ruang kepada Dato L agar dapat berwaspada dengan tipu daya Jamil. Kami tahu Dato L masih baru, kami akan memberi kerjasama jika perlu ... jika toleransi ditolak.... kami tak boleh buat apa-apa Dato L.

Dato kena ingat kelingkupan KUIN yang berlaku adalah kerana anak syarikat yang tak berniaga langsung... dok berniaga  dalam KUIN ja .........