Pages

Monday 29 July 2013

SIAPA AGEN POLITIK ? : PARTI POLITIK JADIKAN PELAJAR AGEN POLITIK UNTUK BUAT DEMO

Md Zuki Yusuf ADUN PAS sedang berucap
Admin dan beberapa orang skuad hari ini berkampung separuh hari di kampus KUIN Kuala Ketil bagi menyiasat dan melihat sendiri demo yang kononnya diadakan oleh sebilangan kecil pelajar yang menggelarkan diri mereka mahasiswa pertahankan Kampus Kuala Ketil.

Isu sebenarnya ialah perpindahan pelajar muamalat sahaja ke Mergong kerana Kampus KUIN yang dibina Azizan tiada asrama, dan maslah asrama adalah masalah utama perpindahan. Namun akhirnya ia telah  berjaya dipolitikkan untuk kepentingan orang politik bukan kepentingan KUIN dan pelajar. Slogan pindah dan Kuala Ketil hanya dijadikan umpan untuk mencetuskan huru hara dalam KUIN. Cub alihat gambar di atas, jika betul kerana soal pelajar, kenapa lebih 90 % peserta himpunan adalah di kalangan ahli PAS yang dikerah oleh pihak MDT Kuala Ketil untuk hadir.

Rendy, pelajar muamalat sedang berucap..... lihat belakangnya semua orang PAS tempatan, demo tak dapat sambutan pelajar

Rupa-rupanya bila mula berhimpun depan pintu gerbang KUIN bukannya dari pelajar , cumanya pelajar KUIN dijadikan boneka  oleh orang tertentu yang ada kepentingan politik sehingga menyaksikan seramai 300 orang ahli PAS yang dibawakan oleh MTD PAS Kuala Ketil yang diketuai oleh YB Md Zuki Yusuf, ADUN KUala Ketil. Bilangan yang pelajar yang hadir hanya amat sedikit berbanding orang tempatan yang dibawa oleh pihak ADUN Kuala Ketil. Itu pun boleh kira berapa banyak sangat pelajar muamalat.
Ahli MTD PAS cetuskan huru hara KUIN

Lihat , ini semua bukan pelajar KUIN.... pelajar hanya jadi macai politik

Ucapan dalam demo tersebut telah disampaikan oleh Rendy (pelajar) dan Zuki Yusuf (ADUN PAS K Kuala Ketil) dan Hasanuddin Senapi (Bekas pekerja tukang awam  KUIN)

Beberapa sepanduk dibuat hasil bantuan pihak politik tempatan , antaranya Selamatkan KUIN demi agama bangsa dan negara.... Kami pelajar KUIN tolak politik .... Jangan perjudikan pelajar KUIN ... Jangan perkotak katikkan pelajar.

Semua ni bbukan pelajar

pelajar hanya hadir ambil gambar
Tengok...... ramainya ....adakah ini semua pelajar... kesian pelajardibonekakan

Pelajar KUIn tiada masalah dengan perpindahan muamalat, orang K Ketil sahaja yang berlebih

Adakah ini pelajar muamalat... cuba teka kos apa yang dia ambil ?

Semuanya bbbukan pelajar
Hasanudin Senapi bekas pekerja am rendah dan tukang KUIN juga sekutu kuat Jamil seolah-olah ingin balas dendam

Abang Long baju kuning, kalau menguap tu , Nabi Muhammad suruh tutup mulut, agar syaitan tak masuk dalam darah kita .....?

Orang kampung mai saja , kesian .. tak tau pa... orang suruh mai, depa mai

Zuki Yusuf, ADUN PAS merupakan pendokong gerakan pelajar KUIN

eh eh , pak long ni pelajar kuliah mana erk