Pages

Monday 22 July 2013

WARIS SOKONG PINDAH DEMI KEBAIKAN PELAJAR



Email dari pembaca :
 
Syukur Alhamdulillah!! itulah reaksi para waris yang menelefon ke Kuin Mergong untuk meminta kepastian apakah anak-anaj mereka yang berada di kuliah Muamalat akan dibawa kembali ke Mergong. Apabila ditanya kenapa mereka berkata demikian para waris memberitahu bahawa anak mereka sering merungut sejak tinggal di Kuala Ketil dengan keadaa asrama yang tidak selesa, jarak asrama yang terlalu jauh dan para waris juga terbeban kerana terpaksa menghantar anak mereka pulang ke asarma bila hujung minggu kerana jarak rumah ke Kuala Ketil terlalu jauh. Mereka juga memaklumkan bahawa anak mereka merungut kerana terdapat terlalu banyak lalat di sana yang menimbulkan rasa tidak selesa terutama waktu makan.

Tetapi apabila waris dimaklumkan anak mereka membantah untuk dibawa pulang ke Mergong mereka kecewa dan bagi tau bukan semua yang tak mau pindah mungkin yang tinggal dirumah sewa saja. Para waris juga memaklumkan bahawa tuan punya rumah sewa juga mengenakan cas sewa mengikut semester dan bukan lagi secara bulanan. Ini membebankan pelajar dan waris, Oleh itu para waris berharap anak mereka akan kembali ke Mergong untuk meneruskan pelajaran.

Oleh itu para pelajar sedarlah apa yang dilakukan oleh Kuin untuk kebaikan para pelajar dan juga waris. Bersabarlah dalam menghadapi apa jua dugaan dan Kuin akan berusaha yabg terbaik untuk memastikan semua pelajar selesa dalam menghadapi pembelajaran mereka.

WARIS PELAJAR MUAMALAT