Tuesday, 30 July 2013

RAMAI TAK SEHALUAN DENGAN PELAJAR YANG DEMO

Admin petik daripada luahan sebahagian besar pelajar yang tidak sehaluan dengan pelajar yang berdemo baru baru ini.

Sila baca petikan yang diambil dari group mereka yang sama tapi tak sehaluan (mahasiswaprihatin.blogspot.com)


MASYARAKATPRIHATIN 3K ATAU KUALA KETILISME

Tahniah ler buat sahabat ku Rendy dan kawan-kawn yang berani kehadapan . Saya masih ingt lg dulu masa kita bangkit melawn kezaliiman Azizan sampai tahp kita berhimpun di hadapan wisma, Rendy dikutuk dan dicaci oleh geng pemuda PAS negeri Ahmad Yahya dan Salim. Bukan setakt tue jaaa, Ustazah Azlina pernah beremosi kata tak halalkan ilmu yang dia ajar pada kawan-kawan Rendy. Bebebrapa pegawai di HEP pun pernah bersekongkol dengan MPM dan 6 serangkai dengann dakwann demo yg dibuat Rendy n team adalah tak beradab..... tp say respect Rendy kerana berani berbanding geng murabbi yg hanya melaungkan slogan tarbiyyah tp bila dok dlm medann perang semua jadi pengecut dan takut .... gerakannnn apa macam tue.

Tapi bila dah terdesak geng murabi nie menggunakan Rendy sebagai perisai dihadapan, yh lain dok di belakang dan ada yg baling batu dari belakang....... perjuangannnn apa yg mcm nie ?

Tapi bila geng murabbii nie buat perang saraf n siasah, sebenarnya langsung tak menguntungkn mahasiswa dan idealisme mahasiswa..... 

Emmm nak tau sebab per :

- Yang korang dok bw org luar tue buat perrr, tak pernah dibuat dek org, Ini perjuangan mahasiswa , pelajar tak ramai tetiber jerrr org luar lebih ramai, nampak sgt korang punya planning dan perjuangan tak dpt sambutan mahasiswa. Korang kena tukar FB korang daripada mahasiswa prihatin 3k kepada MASYARAKATPRIHATIN 3K. Dh lh tue korang p angkut dengan terang-terang org politik , pas tue buat saraf kata semua tu bukan org politik tp waris pelajar...... Ek elehhhhhh.... Korang ingat masyarkt bodoh kerr, mana ada waris boleh datang ramai-ramai nak hentam Kerajaannnnnn.....planing tak rapi

- Sekarng nie sepatutnya korang kena tumpu untuk hidupkan balik idelisma mahasiswa...... Ap yg korang bbuat ajak orng kg nie tak betullll.... Ini bukan idelisma mahasiswa atau Mahasiswasme, ini dh jadi Kuala Ketilisme.

- Aku baca dlm korang punya FB, korang hantar memorandum kepada pentadbiran KUIN pada 25 Julai petang  (Hari Ahad), pastue aku baca pulak korang bagi masa sampai (28 Julai) Ahad untuk pentadbiran dan MB balas dan tunaikan tuntutan sedangkan hari Jumaat dan Sabtu cuti, dh lh korang bagi memo tue hari khamis dah lewat petang.Hari Isnain (29 Julai) korang nak berdemo ????? Aiiikkk tak tanya murabbi dulu ka? bagi tempoh sehari jerrr kat KUIN untuk tunaikn korang punya tunntutan, nak tunaikan cek pun 3 hari tauuuu!!... Patutnyer korang bagilah masa semingu atau dua minggu baru blh letup isuuu...Bila kkorang buat camnie nampak sgt lerr PAS dok belakang korang.... buat kerje tue kena pikiaq la sama.biar nampak mcm masiswalisme, jgn dikonkong oleh beberpa orang tertentu jerr

Kesimpulan saya buat rumusan , selagi ahli dan pimpinan jik dan gerakan nie lemah dan penakut selagi tulah perjuangan nieee tak kemana.

Demo semalam gagal