Pages

Sunday 28 April 2013

JAMIL DAH TERASA BAHANG AZIZAN AKAN TUMBANG

Semasa Mesyuarat (Sukan antara Institut Pengajian Tinggi Islam Malaysia) IPTIM di Kuala Ketil pada 15 April 2013, Jamil telah mengarahkan supaya Jawatankuasa Induk IPTIM diketuai oleh Menteri Besar sebagai Penaung.   Bila pencatat minit hanya taip Menteri Besar sebagai Penaung Jamil dan semua AJK dah terasa bahang bahawa Azizan tak akan dah jadi MB Kedah dan Pengerusi KUIN sebab IPTIM November nanti baru nak buat.  So Jamil dengan dengar sendiri nama Phahrolrazi disebut sebagai Menteri Besar yang akan jadi Penaung IPTIM dan Jamil sendiri sebagai Pengerusi.   Bila Azizan tak ada maka isyaratnya Jamil automatik akan kena berhenti atau diberhentikan.

Kesiannya bila kasih Jamil akan beralih arah daripada Azizan kepada Phahrolrazi sebab bila Azizan tak pernah turun kempen Jamil dah dapat petunjuk Azizan konpom tak jadi MB dah lepas PRU13.  Tapi semua tahu Phahrolrazi tidak sehaluan dengan Azizan maka pasti Jamil juga akan tersingkir.Adakah Jamil begitu yakin yang dia tetap jadi Rektor lepas PRU13?  BERSIH KUIN akan pastikan Jamil diseret ke muka pengadilan atas semua salah tadbir KUIN selesai saja PRU13.

Skuad BERSIH KUIN tak kisah siapa jadi MB, dari parti mana, yang penting nak buat Islam tulen, jaga kebajikan dan jangan cakap bohong dengan rakyat. Jika nilai ini ada kami akan sokong dan perkara pertama yang akan diusulkan oleh skuad BERSIH KUIN ialah pecat Jamil atau pastikan Jamil keluar KUIN.

Itulah sketsa kehidupan Jamil yang ditolak oleh majoriti staf KUIN. 

SELAMAT TINGGAL JAZAN