Pages

Monday 1 April 2013

KENAPA AZIZAN MASIH MEMBISU KENAKAN SURCAJ PADA JAMIL


Azizan nampaknya masih membisu seribu bahasa mengenai desakan staf Kuin supaya Jamil dikenakan tindakan apabila Kuin dikenakan kompaun oleh KPT sebanyak RM272,000 akibat kesalahan mengambil pelajar dibawah syarat kelayakan masuk. Kesalahan ini adalah serius kerana akibat kecuaian Jamil Kuin terpaksa menghabiskan wang rakyat negeri Kedah untuk membayar kompaun.


Adakah pada pendapat Azizan kesalahan yg dilakukan oleh Jamil ini adalah biasa dan tidak perlu dikenakan apa2 tindakan? 



Jika inilah yang Azizan fikirkan maka Azizan tidak buat kerja ikut Islam. Adakah Islam menyuruh pemimpin bersikap berat sebelah terhadap rakyat yang dipimpinnya? 

Jika sebelum ini Azizan mengarahkan tindakan regas terhadap staf yang menyatakan ketidakpuasan hati mrreka akibat kecurangan pengurusan maka adakah kerana Jamil ini kawan baik dan dibawa masuk oleh Azizan maka dia terlepas dari segala hukuman. 


Mengapa dia tidakj mengarahkan agar pihak berkuasa menyiasat Jamil seperti kenyataan yang dikeluarkan kepada jabatan lain?


Skuad Bersih Kuin akan sentiasa meamantau dan melihat tindakan yang bakal Azizan kenakan terhadap Jamil. Jika tiada sebarang tindakan diambil maka Skuad Betsih akan terus menggempur penyelewengan Jazan habis2an. 



Terbaru kes rayuan Shake gagal dalam proses rayuan dan Kuin terpaksa membayar gantirugi sebyk RM1.6j kpd Shake Cuisine maka duit rakyat Kedah akan melayang lagi.