Pages

Tuesday 2 April 2013

ORANG JAZAN CAKAP PASAI TAHFIZ TAPI TAK RETI

Admin ada menerima email daripada seseorang yang marahkan seseorang yang tak tahu sangat pasai KUIN tapi belagak pandai cakap sejarah KUIN :

Alkisahnya ada seorang staf kuin yang boleh dikatakan masih baru dan tak tau apa-apa pun pasai isu Tahfiz tapi nak jugak bercakap pasai Tahfiz...

Mungkin sebab tugas dia sebagai "pemberi nasihat" maka sebab tu dia nak jugak bercakap sekalipun benda yang dia tak tau. 

Dia kata Tahfiz dikeluarkan dari KUIN sebab staf Tahfiz sendiri yang minta keluar. Tu la...mai nak nasihat, kalau tak tau apa-apa baik jangan bercakap takut nanti nampak sangat jahilnya. 

Nak turut Jamil pun jangan lah sampai mengkhinzir buta. Kami hormat kamu sebab kamu tu "ustaz" dan dok bagi nasihat kat orang tapi jangan kamu hilangkan rasa hormat kami kepada kamu dengan sebab kamu membuat tuduhan seumpama itu terhadap Tahfiz. 

Siasat dulu apa cerita sebenar yang berlaku sebelum kamu nak bercakap...Apa pun bala' yang sedang melanda KUIN akhir-akhir ini mungkin juga balasan terhadap kezaliman JAZAN terhadap 18 staf Tahfiz yang dihukum secara zalim.