Pages

Wednesday 1 May 2013

KUIN PERLU TAMPIL BERI PENJELASAN : ISU GHANI KOMUNITI DAN PENGARUH SYIAH DALAM KUIN


Pihak KUIN perlu telus dalam memberi penjelasan apabila media dan bloger nasional membongkarkan aktiviti Ghani Shamsudin (Pengarah Komuniti KUIN) yang sering ke Iran dan mengadakan pertemuan dengan pemimpin syiah Iran supaya ia tidak menjadi barah yang menanah dalam KUIN dan fitnah besar.

Tindakan Ghani Syamsudin ini boleh menimbulkan imej buruk kepada KUIN apabila dikaitkan dengan pengaruh syiah yang semakin menular di negeri Kedah.

Menurut Prof Dr Aziz Hanafi , syiah bukanlah soal pokok dan cabang tetapi berkaitan dengan aqidah dan tauhid yang tidak ada toleransi dalam prinsip aqidah .

Cuba lihat gambar di bawah penglibatan Ghani dengan pemimpin syiah Iran termasuk Presiden Iran Ahmedani Nijat


Ghani bersama Ulamak besar Syiah Iran dan pemimpin syiah tegar Ahmedeni Nejad di Iran

Klik DI SINI untuk  mendengar penjelasan mengenai gambar di atas oleh Pendakwah terkenal Us Halim Hassan


Ghani bersama  Hujjatul Islam Muhammad Hasan Wahidi di Malaysia
Beliau juga pernah memohon untuk keluar negara (Iran ) semasa bertugas di KUIN dan sering melakukan kerja politik secara terang-terangan dalam KUIN.

Semasa demonstrasi ke tiga pelajar 2012 beliau pernah mengahalang pelajar daripada berdemonstrasi. Ketika itu selepas solat zohor di surau KUIN dan beliau menyatakan dengan jelas menggunakan mikrofon surau bahawa beliau ke KUIN dihantar oleh PAS Pusat kerana beliau adalah Majlis Syuara PAS
Ribuan mahasiswa KUIN berdemo tak puas hati pada Jamil tahun 2011 dan 2012

Semua kenyataan yang saya paparkan ini perlu diBERSIHkan oleh pentadbiran KUIN agar tidak menjadi firnah kepada warga kerja KUIN.