Pages

Wednesday 1 May 2013

PENTADBIRAN KUIN ALA BLOG MANAGEMENT

Sungguh memalukan pentadbiran KUIN di bawah Jamil yang terang-terang mengabaikan kebajikan kakitangan KUIN. Untuk makluman pembaca , admin blog selepas mendapat aduan dan email daripada kakitangan KUIN yang memaklumkan bahawa  gaji mereka dipotong namun amaunt yang sepatutnya disalurkan kepada Bank , Tabung Haji , Koperasi dan lain-lain agensi kewangan , tidak dilakukan oleh pihak KUIN , bahkan ada jumlah tunggakan sehingga 6 bulan yang tidak dibayar daripada bulan November  tahu lalu…. Malu sungguh pentadbiran yang tidak amanah.


Kesannya, kakitangan sukar membuat pinjaman bank kerana masalah pembayara yang ‘tak cantik’ oleh majikan serta terdapat kakitangan yang wang gaji nya di ambil oleh Bank Islam kerana KUIN tidak membuat pembayaran pemotongan kepada Bank Islam dan tertunggak berbulan-bulan.

Setelah aduan staf dimasukkan ke dalam blog dan pihak Skuad BERSIH KUIN memberi masa seminggu untuk menyelesaikan masalah potongan gaji dan lain-lain hal kebajikan sebelum laporan polis dibuat, barulah Kartina terkebil-kebil arahkan pegawai yang berkaitan membuat bayaran tunggakan tersebut .

Persoalan yang saya nak lontarkan kepada Jamil dan Kartina:

1.       Kenapa soal gaji Jamil buat-buat tak tahu macam kuciong kurap taka da syahwat sajeee… kalau masalah nak ambil tindakan disiplin dekat kakitangan sampai 3 kali nak kena buat mesyuarat Lembaga ?

2.       Kenapa bila masuk blog baru nak bayar , dan boleh pulakkkkkk bayar tueeee.. apa maksudnya ? pembaca boleh baca sendiri.

3.       Mana pergi duit kakitangan yang sudah dipotong dari slip gaji sehingga  6 bulan tapi tak pun tunaikan amanah bayar kepada Bank ? Jika kami kata pecah amanah dan penyelewengan , janganlah pulak marah ?

4.       Adakah duit KUIN saja disimpan tak bayar kepada kakkitangan dan nak tunggu kakitangan memberontak baru nak bayar ?

5.       Atau memang KUIN nak tergolok gadai mintak sedekah sana sini sebab terpaksa nak kena bayar hutang dan saman Shake 1.7 juta ?

6.       Atau memang sebenarnya inilah cara puak-puak atasan KUIN menjalankan pentadbiran yang ala ‘blog admin’. Maksudnya , kena masuk blog dulu baru mereka akan bertindak.

Ingat jamil dan Kartina , kena takut Tuhan baru takut pada blog !

SELAMAT TINGGAL JAZAN