Pages

Friday 31 August 2012

KES PELAJAR TAHFIZ DAN PENCURI: TIMBALAN REKTOR HEP DOK NAMPOK, GI MANO ?

Dalam akhbar baru-baru ini di dada akhbar melaporkan 8 orang pelajar tahfiz KUIN yang sedang belajar di Yayasan Islam ditahan reman  selama seminggu untuk soal siasat , namun apa yang kecewa seorang waris telah menelefon seorang Ketua Jabatan di HEP menanyakan sesuatu mengenai anak mereka , tapi malangnya beliau berkata student itu bukan student KUIN.

Kalau marahkan pensyarah tahfiz, jangan sampai anak menjadi mangsa. Semua student tersebut masih student KUIN kerana butiran berikut :
1. No Matrik mereka adalah no matrik KUIN.
Wan Timb Rektor Hep
2. Pengajian Diploma Tahfiz adalah program KUIN.
3. Pertukaran tempat pengajian dari KUIN ke Tahfiz adalah pertukaran pentadbiran dan pensyarah.
4. Tiada langsung pekeliling yang menukarkan pelajar di dlam mana-mana surat tawaran baru dari KUIN ke Yayasan Islam Kedah.
5. Pelajar yang ditahan adalah kebanyakan pelajar semester 5 , merupakan anak kandung KUIN yang masuk atas nama KUIN dengan menggunakan surat tawaran KUIN.


Kita faham , mungkin KUIN sibuk dengan konvo 13 % , namun sekurang-kurangnya bagilah nampak bahawa pelajar tu anak kita cuma dipeliharan oleh Yayasan.

Jangan sampai menyangkal dakwaan bahawa itu bukan student  KUIN.

Wahai Wan Sulaiman (Timb Rektor HEP) jadilah pemimpin yang sentiasa berjiwa rakyat dan pelajar. Kami dok lihat bila Wan tukar ke HEP dan kamu bergred JUSA , apa projek yang Wan buat pun tak tahu, yang tahu kerap ke Thailand. Kerja HEP banyak Pejabat HEP buat dah. Turunlah ziarah pelajar tu wahai Wan, kesian kat depa. turun yer OK wahai Wan.

"PELAJAR DIUTAMAKAN KEBAJIKAN DIPERIHATINKAN"