Pages

Tuesday 28 August 2012

SINAR JAWAB KENYATAAN TAULAN : EMAIL JADI BUKTI KENYATAAN MAHADZIR KHALID BENAR


Sinar Harian U1 29 Ogos 2012

29 Ogos - Sinar Harian melaporkan bukti email yang menjadi kontroversi, bahkan kebanyakan kepimpinan Kerajaan menyatakan ia adalah satu fitnah. Penyiaran bukti oleh Sinar harian jelas membuktikan tiada yang fitnah melainkan menutup kelemahan pentadbiran KUIN di bawah Azizan dan Jamil.


Email penuh dari Syaya kepada jamil dan Jamil yang tandatangan serta minit tulisan Jamil sahkan terima email


Pihak admin telah membuat bedah siasat dan kajian terhadap email tersebut dan ulasan dari pihak Sinar Harian dan hasilnya beberapa soalan dan tandatanya yang menimbulkan kontroversi dalam email ini :

Pertama :



Kenapa emel ini  dihantar terus kepada Jamildan kenapakah Jamil kemudiannya menyembunyikan perkara ini dari pengetahuan Lembaga Pengarah KUIN atau pihak Kerajaan Negeri sehingga Kerajaan negeri kata mereka langsung tak tau apa...

Apa muslihat Jamil yang selepas membaca email ini terus mencatat minit dan menandatangani di atas email tersebut dan diminitkan hanya kepada Bendahari dan Muslim.

Apa pulak kaitan Muslim dalam sandiwara ini.

Kedua :


Di dalam email menyatakan sumbangan 1 Juta untuk pembinaan Masjid. bukankah masjid sudah termasuk dalam bajet pembinaan kampus kuala ketil? Gambar terpampang sana sini kononnya masjid menjadi mercu tanda Kampus KUIN Kuala Ketil.Kenapa masih perlukan dana dari luar ? Atau memang masjid tak dibina , dan apa yang dicanang hanyalah indah khabar dari rupa?

Ketiga :

Di dalam email langsung tiada dinyatakan bahawa niat Syaya nak mewakafkan kembali. Persoalannya , nak wakaf kepada siapa? Nak wakaf atas nama Kerajaan negeri kah? Atau KUIN SDn BHD kah? Majlis Agama Islam Kedah kah? Atau beberapa individu kah?

Kenapa harus belii dahulu kemudian nak wakaf. Kenapa tak bantu selesaikan dahulu masalah kewangan dan hutang yangbertimbun. Istilah hasrat ingin memiliki 90 % equiti KUIn adalah muslihat ahli perniagaan yang licik.

Jika betul pihak syarikat luar nak bantu dengan membeli kemudian mewakafkan balik, bukankah lebih baik jika benar syarikat luar nak bantu maka salurkan sahaja dana terus kepada KUIN, tak perlu nak beli kemudian wakaf...macam ada agenda yang tersembunyi dan cadangan wakaf hanya timbul selepas isu ini meletup.

Keempat :


Di dalam email membuat tawaran kepada staf KUIN untuk diserapkan ke  syarikat dia selepas berjaya memiliki 90 % equiti. Kalau betul nak wakaf maka tak perlu nak tawar staf masuk syarikat dia, staf boleh kekal dengan kuin ja. Sahlah, semua apa yang dibuat ada agenda terancang yang sangat sulit.

Kelima:


Selepas isu meletup , Syaya terus nyatakan hasrat nak wakaf, kemudian riba-tiba merajuk dengan berkata tak mahu wakaf pulak, wang yang ada nak salur kepada syarikat lain di Thailand dan Indonesia. Persoalannya kenapa perlu merajuk seperti kebudak budakan. Jika benar-benar ikkhlas dalam perjuangan teruskan apa yang dihajati, tak usah dihiraukan onak dan duri.

Kenapa pula perlu berikan pada Institusi Pengajian di Thiland dan Indonesia. Di Malaysia masih banyak lagi institut pendidikan yang susah , antaranya KIDU yang telah dianiaya KUIN dengan menghantar pelajar yang tak cukup syarat.

Keenam :



Kenapa Jamil lari dari media semenjak isu ini meletup. Jamil perlu menjawab tohmahan ini jika Jamil merasakan dia di pihak yang benar. Sikap lari dari wartawan dan menerangkan perkara yang sebenar adalah antara faktor yang mengukuhkan lagi bahawa ada sesuatu yang disembunyikan Jamil. 

Berani kerana benar dan takut kerana salah