Pages

Tuesday 4 December 2012

KAKITANGAN KUIN HADAPI TEKANAN DUIT GAJI TAK DIBAYAR KE BANK, KERANA JAMIL SEDANG HIMPUN UNTUK PROGRAM MEGA KUALA KETIL UNTUK NAIKKAN NAMANYA

Jamil sedang merancang untuk mengadakan perasmian kampus Kuala Ketil secara besar-besaran dengan menjemput YBP Agong dan Sultan Brunei yang mana isterinya akan menerima ijazah kehormat. 

Juga akan diadakan 2 orang perlantikan sebagai pro canselor yang baru serta perasmian kampus dan dewan besar. Majlis ini dijangka akan dihadiri oleh ribuan orang termasuk Menteri Besar negeri dibawah Pakatan Rakyat. Majlis ini dijangka menelan kos yang banyak. Azizan akan berusaha untuk menutup kelemahan pentadbirannya hanya dengan Kampus Kuala ketil.

Apa yang menyedihkan ialah staf Kuin kini terpaksa menanggung beban akibat keadaan kewangan KUin yang sangat kritikal. Staf yang membuat potongan gaji untuk pinjaman bank, insurans, zakat dan tabung haji  mendapati potongan tidak dibuat seperti yang sepatutnya. Ada staf yang menerima panggilan, surat amaran dan surat tarik kereta oleh bank kerana Kuin tidak membayar kepada pihak bank potongan gaji mereka selama 4 bulan sedangkan di dalam slip gaji mereka tercatat penotongan tersebut. Potongan KWSP juga sudah 4 bulan tidak dibuat pemotongan

Ramai staf percaya sekiranya perasmian mega ini diadakan juga maka keadaan kewangan Kuin akan bertambah parah sedangkan staf Kuin terpaksa menerima hakikat bahawa mereka tidak menerima kenaikan gaji13% seperti penjawat awam yang lain dan dikhabarkan juga staf Kuin juga tidak mendapat bonus yang diumumkan oleh kerajaan. 

Staf Kuin menganggap ini tindakan yang ZALIM oleh pentadbiran Kuin yang memaksa staf berpindah jauh tetapi tidak memberi sebarang insentif untuk berpindah. Staf Kuin percaya perkara ini akan menjejaskan nama baik YDP Agong kerana pentadbiran Kuin yang diketuai oleh Jamil sebenarnya menjaga kroninya lebih daripada menjaga kebajikan staf. Kita berharap ada pihak tampil untuk memperbetulkan keadaan ini.

Jamil dan Azizan akan buat apa sahaja untuk bersihkan nama mereka sebab pilihanraya amat dekat walaupun memijak kepala dan melakukan kezaliman kepada kakitangan KUIN.