Pages

Friday 21 December 2012

KISAH JAMIL DIBEKUKAN JEMPUTAN KONVO KHAS UUM

DAULAT TUANKU DARIPADA KAKITANGAN KUIN YANG DIZALIMI OLEH JAMIL

Universiti Utara Malaysia telah berjaya adakan Konvokesyen Khas untuk menganugerahkan Ijazah Kehormat Dr Falsafah Kepimpinan Keamanan kepada Presiden Republik Indonesia  di Istana Negara pada 19 Dis 2012, 

Bagaimanapun cerita menarik  dalam konvo khas ini ialah, pihak urusetia jemputan Konvo Khas UUM  memaklumkan bahawa jemputan kepada Rektor KUIN (jamil Palsu) dibekukan atas arahan Istana Negara.

Belum pernah lagi dalam sejarah Rektor KUIN, jemputan konvo dari UUM dibekukan.  Jamil kena faham isyarat yang diberi oleh UUM, kalau arahan dari Istana Negara macam tu, banyak-banyaklah muhasabah diri, sembahyang taubat banyak2 semak balik di mana kesilapan yang telah dibuat, kenapakah KUIN disingkirkan sedangkan KDYMM Tuanku Sultan Kedah juga SPB YDP Agong adalah Canselor UUM dan KUIN.

Rupa-rupanya pekung busuk Jamil telah sampai kepada Tuanku Canselor, menyebabkan  imej Tuanku turut tercalar.  Kenapa UUM diberi penghormatan adakan konvo khas di  Istana Negara sedangkan KUIN dok tetap tarikh 17 Jan 2013 di Kuala Ketil sampai hari ni belum dapat sebarang maklum balas dari Pejabat Tuanku.

Untuk makluman Jamil, pegawai2 istiadat Tuanku dah meluat sangat2 kat Mr F yang sangat  sombong, sampai depa tak mau berurusan.  selagi berok-berok  Azizan yang macam  ni dok p tehegeh2 ke Pejabat Tuanku,  tak dak sapa nak layan, depa nak muntah sangat2 .   

PA Jamil pun kena sedaq diri la, tak payah dok tehegeh2 cal tanya UUM dan Protokol  Istana Negara mana jemputan untuk Jamil, kalau orang nak jemput tak payah tanya, tapi kena tanya pasai pa orang tak jemput.

Nampaknya Jamil tak layak pun nak duduk sebaris dengan Naib Canselor dan Rektor IPTA/IPTS, betapa hinanya Jamil di mata depa kerana bodohnya Jamil dalam pengurusan pentadbiran sampai KUIN jadi haru biru.

Renung-renungkan Jamil, masa kamu dah semakin suntuk, KUIN kata pergi penjara kata mari, rumah kata pergi kubur kata mari.  Sempat ke nak minta maaf kepada semua yang telah dizalimi?  Takut2 nanti ada la staf2 yang teraniaya ni pi dimakbulkan doa ...alahai.......na'uzubillahi min zaliq