Pages

Monday 24 September 2012

JAMIL PENAKUT, TAULAN TUNJUK HERO, MR F COVER LINE

Taulan muncul buat statement yang membuka pekung didadanya
25 Sept - Taulan seorang exco pendidikan yang tak turun padang (KUIN) hanya akan menonjolkan diri dari cenggkerangnya apabila menjawab isu KUIN dalam media. Azizan dah tak boleh jawab medai sebab emosi tak stabil dan kesihatan yang sangat dhaif. Jamil pula penakut sentiasa bersembunyi dari wartawan, semua isu akan dijawab oleh orang politik, Mr F pula perlu memastikan Jamil berkuasa untuk kepentingan politik dan jawatannya.

Hari ini dalam sinar harian, Taulan menampakkan banyak perkara yang tidak tahu mengenai sebuah IPT. Taulan berkata bahawa pelajar Ijazah boleh sambung master di KUIN sahaja. Isyyh .. isyhh.. taulan ni, Taulan sedar tak:
- Master Quran pun belum dapat MQA lagi, tapi tak mengapalah kerana beluam ada bergraduat, cuma Bapak Dekan kena ambil iktibar supaya tak berlaku pada pelajar Master.
- Soal pengiktirafan menggambarkan profesionalisme sesebuah IPT yang berdaftar dengan Kementerian, bukan hanya menjawab dengan emosi dan politik. Prosuder dan peraturan sudah ada, kenapa tak ikut. Kuliah lain kenapa tak ada masalah? Kenapa Kuliah Quran. jawapannya , tanyalah Dekan Quran sendiri. Dekan memang perlu ditamatkan jawatan dekannya segera kerana telah memalukan KUIN.

Pada masa yang sama Taulan tidak menafikan langsung masalah Ijazah Quran tidak mendapat pengiktirafan MQA.