Thursday, 7 June 2012

KRISIS KEWANGAN : KUIN HADAPI MASALAH INTERNET BEBERAPA HARI

Internet adalah satu makenisma komunikasi yang sangat penting bagi tahap capaian yang optima.

Namun bil P1 (P one) yang perlu dibayar KUIN lebih kurang RM 5,000 sebulan. Pengurusan Internet KUIN berjalan seperti biasa . Cukup bula KUIN bayar , kadang-kadang lambat cikit, tu biasalah, kalau tak lambat bayar bukan KUIN lah.

Tapi bagi line Insaniah  Holding Sdn Bhd ,ada 2 lagi line P1.Dah lah tu mereka tak bayar sedangkan KUIN dah bagi DUIT seperti yang diminta oleh Holding untuk bayar. Tiba-tiba , bila tak bayar biasalah , line internet kena potong . Tak mengapalah, yang staf KYUIN jadi hangat , disebabkan Insaniah Holding tak bayar , semua line internet di KUIN kena potong juga

Kenapa perlu dipotong yang kuin jika ianya line berasingan..? Jawapannya CEO Insan System , Mansor telah bundle line ini tanpa pengetahuan KUIN…jadi bil utk holding dapat la murah skit..dalam RM 4000++ sahaja sebulan…..

Menurut sumber tunggakan Holding mencecah RM 100,000 . Bagi urusan  servis WIFI di KUIN pihak bendahari dah bayar kepada Insaniah Holding bila Holding minta , tapi holding tak guna duit itu untuk tujuan tersebut, entah kita tak pasti mereka buat apa. Menerut sumber mereka hanya  bayar sedikit sahaja untuk line P1…itu sebablah internet KUIN kena potong….

Rentetan krisis ini , portal pelajar dan sistem KUIN mengalami masalah , khususnya pengurusan pelajar lama dan baru. begitu juga beberapa sistem yang lain.