Pages

Monday 25 June 2012

PENDAFTARAN PELAJAR BARU : JAMIL ENTAH KE MANA , MR SS TUKANG JAWAB

Mr SS hari ini menjadi jurucakap kepada semua polisi tak masuk akal Jamil. Mr SS tiada pilihan terpaksa memberikan jawapan terhadap pertanyaan oleh waris pelajar baru yang mendaftar hari ini.
Seorang waris bertanya tentang memorandum yang diserahkan kakaitangan KUIN, namun Mr SS tidak langsung menjawab.

Seorang waris bertanya tentang kenaikan yuran namun Mr SS kata , tujuan kenakan medical chek up adalah untuk pastikan kesihatan pelajar dan doktor KUIN adalah pakar.

Tetapi bila ada seorang waris , anaknya ambil jurusan hotel tetapi tak sihat , lalu Mr SS suruh berhubung dengan Dekan HEP. Maka jelaslah di sini , wang RM 150 hingga RM 250 bukanlah sangat mahu memeriksa kesihatan pelajar, sebab pelajar yang tak sihat pun boleh belajar, tetapi caj itu hanyalah untuk kayakan Insan Medic yang dah tak ada duit hingga terpaksa nak [injam duit MBI 3 juta.

Lagi pun kalau Mr SS pulun sangat nak chek kesihatan pelajar supaya pelajar yangn tak sihat tak boleh belajar di KUIN, bagaimana pula dengan kesihatan your boss Mr Jamil. Bukankah Jamil memang tak sihat tapi sambung jadi Rektor juga 4 tahun.

Mr SS perlu sedar bahawa , Jamil dah tak mampu jadi Rektor , kalau tak percaya , suruh Jamil kembali bertugas di bilik asalnya di aras 2.