Pages

Thursday 31 May 2012

KENAPA USTAZAH AZLINA BERIYA-IYA PERTAHANKAN JAMIL


















Hangat dalam ruang FB , dengan kemunculan A***** Z****** (Ms AZ) banyak membodek Jamil, ntah apa tujuannya itu.

Pelik binti Ajaib seorang Ustazah boleh menyokong , bersekongkol dan mempertahankan pemimpin yang menindas pekerjanya. Mana perginya semangatagama seorang Ustazah yang belajar sampai ke luar negara. Adakah bila mendapat habuan dunia segalanya bisa di tutup mulut.

Ms AZ terpaksa memberikan sokongan padu kepada Jamil kerana dia tiada pilihan dan terpaksa kerana :
1. Jamil telah memasang umpan , Ms AZ diberikan cuti sambung belajar  dengan kos ditanggung sepenuhnya oleh KUIN. Tak kan nak lawan kot, nanti kena ugut tarik balik biasiswa KUIN mati lah Ms AZ.
2. Ms AZ merupakan antara orang yang kuat kritik pensyarah tahfiz  ketika Jamil berdendam dengan mereka selepas berlaku demonstrasi danakhirnya ulamak tahfiz terpaksa dikeluarkan dari KUIN ke Yayasan Islam Kedah.
3. Ms AZ juga menjadi jurubela Jamil dalam kes pergantungan pelajar KUIN yang menang saman KUIN.
4. Ms AZ merasa terhutang budi kerana Jamil pernah menawarkan untuk Ms AZ sambung pengajian ke Oxford, tapi akhirnya hanya di USM saja.

Nasihat saya , dah Jamil bagi cuti tu, ambillah peluang cuti bersunguh sungguh dengan buat tesis dengan baik, jangan banyak campur hal KUIN. Kalau nak campur banyak berhenti buat Ph D , masuk KUIN balik atau buat permohonan nak jadi pendaftar atau jadi Rektor pun lagi bagus atau bertanding jadi MB Kedah (pengerusi Lembaga KUIN).