Pages

Saturday 26 May 2012

MABAS PUN TAK PERCAYA PADA ORANG KUAT INSANIAH HOLDING

Admin berita KUIN dimaklumkan tentang seorang orang kuat dalam Insaniah Holding yang ada hubungan saudara dengan Jamil. beliau juga bertanggungjawab dengan semua kerja-kerja kontraktor yang mendatangkan masalah kepada pelajar KUIN. Angkaranyalah Bangunan Razy mengalami masalah hingga gagal buat pembayaran, angkaranya juga asrama stargate hadapi masalah, angkaranya juga perumahan staf yang rosak amat lambat dibaiki. Saya tak perlu sebut nama sebenarnya, cuma cukup sekadar menggunakan ganti dirinya sebagai Mr Haji I.

Baru-baru ini Masjid Abu Bakar Bakar Arang Sungai Petani (MABAS) bagi kontrak kepada MR Haji I untuk membuat jamban masjid, tiba-tiba bila kerja kerja mula dilakukan , tukang yang buat tu bangsa cina kafir. AJK masjid sudah mula mengesyaki sesuatu dan mempertikaikan cara Mr Haji I berkerja. Apabila ditanya Mr Haji I menafikan beliau 'sub' projek jamban kepada kontraktor cina. Mr Haji I kata itu kuli nya, tapi AJK MABAS tak percaya kerana tak masuk akal cina kerja dengan Mr Haji I dan agak kesal nak buat dalam rumah Allah pun nak 'sub' kat Cina?

Sekarang jamban yang dibuat mula rosak dan menanti masa nak runtuh? 

Isyyhhhhhh, story ni macam story yang saya buat dlam pembinaan Insan bestary. Lepas buat , tak sampai setahun banyak kerosakan dah berlaku walaupun sebenarnya kos tu hampir mencecahh 1 juta.