Pages

Wednesday 25 July 2012

BONUS RAYA ; APA NASIB STAF KUIN

Hari ini di akhbar-akhbar terpapampang pengumuman PM yang meyatakan penjawat awam akan menerima bohus setengan bulan gaji. Bonus ini adalah keprihatinan kerajaan kepada penjaway awam untuk meyambut hari raya aidilfitri yang bakal tiba. PERSOALANNYA adakah kakitangan KUIM akan menerima nasib yang sama seperti 13%. Adakah kerana KUIN swasta maka staf KUIN tak layak untuk dapat bonus ini. Jika inilah yang bakal difikirkan oleh pihak atasan KUIN maka staf KUIN akan .telan ayaq liuq lagi,.

Mungkin bagi pengurusan tertinggi KUIN bonus ni tak penting bagi depa kerna gaji depa pun dah tinggi campuq lagi elaun-elaun yang depa dapat dah tak habih nak makan. TAPI staf-staf bawah yang gaji ciput raya ni nak makan apa???. Inilah nasib yang staf KUIN terpaksa hadapi bila dipimpin oleh mereka yang pentingkan diri sendiri. Depa hanya pikiaq periuk nasi depa sahaja tapi periuk nasi orang bawah lantak hempa la.

Apa pun kita tinggu apa reaksi depa dengan pengumuman PM ni. Kita banyak2lah berdoa kepada Allah dalam bulan Ramadan ni semoga Allah bukakan pintu hati depa untuk menjadi manusia yang berhati perut. Kita kena ingat rezki Allah yang bagi buakn depa yang bagi. kalau dapat Alhamdulillah, kalau tak dapat raya lah ala kadar dan setakat mana yang kita mampu. Allah maha kuasa.

`KEDAH SEJAHTERA NIKMAT UNTUK SEMUA.
`NEGARA KEBAJIKAN.