Pages

Monday 16 July 2012

JAMIL DIPANGGIL KPT HARI INI

16 Julai - Pihak Kementerian Pengajian Tinggi Bahagian Penguatkuasaan  telah memanggil KUIN bagi mendapat penjelasan terhadap isu dan memberi nasihat terhadap kemelut yang dihadapi sehingga semu staf berani bangkit menentang kezaliiman Jamil dan mendesak Jamil meletak jawatan. Perjumpaan di adakan di Bangunan Jabatan Pengajian Tinggi dan dipengerusikan oleh Datin

Pihak KUIN yang diwakili, Jamil, En Latif, Mr SS (Sayuti) dan Dato Syed Unan. Pertemuan ini adalah langkah pertama KPT selepas mendapat arahan daripada Menteri untuk menyiasat kemelut KUIN yang didalangi Jamil dan kroninya. Walaupun pun kita yakin Jamil dan kroninya akan berbohong adalah fenomena biasa , pihak Gerakan Bersih akan terus menyalurkan maklumat tepat dan benar kepada KPT agar Jamil tidak banyak buat dosa berbohong.

Antara perkara yang disentuh dalam pertemuan tersebut ialah isu KUIN gagal membuat pembayaran terhadap potongan gaji, isu cuti sakit Jamil yang digunakan dengan menimbulkan kontroversi dan isu berkaitan akademik KUIN.