Pages

Monday 16 July 2012

GERAKAN BERSIH TAK IKTIRAF MAJLIS PERPISAHAN NAJIB DAN YUSUF ANJURAN JAMIL

Jamil yang bimbang dengan kebangkitan kakitangan KUIN khususnya pekerja - pekerja KUIN telah membuat keputusan untuk mengadakan Majlis Perpisahan dengan 3 orang staf KUIN iaitu :
1. Haji Mohd najib Abdullah (magsa penganiayaan opsyen Jamil)
2. Haji Abdul Latip Din (memang memlih opsyen pencen umur 56)
3. En Yusuf Ismail   (mangsa penganiayaan opsyen pencen Jamil)

Bagi GERAKAN BERSIH Majlis Perpisahan ketiga - tiga tersebut yang akan diadakan di Hotel Holiday Villa pada 18 Julai 2012 (Rabu) adalah lambang pengiktirafan kezaliman Jamil. 

Sehubungan dengan itu GERAKAN BERSIH KUIN  meminta kepada pekerja yang dijemput kemajlis tersebut agar TIDAK HADIR kerana alasan berikut :

1. Penamatan Perkhidmatan Haji Najib dan Yusuf adalah tidak sah dari sudut kontrak perkhidmatan.
2. Menghadirkan diri pada Majlis tersebut seolah-olah kita mengiktiraf kezaliman Jamil dalam memberhentikan Yusuf dan Najib
3. Yusuf danNajib kemungkinan akan diambil bekerja kembali ke KUIN kerana GERAKAN BERSIH sedang membuat proses perundangan mahkamah bagi menyelesaikan kemelut ini.
4. Jamil mengadakan Majlis tersebut hanya sekadar ingin menampakkan kelembutan akhlaknya yang menyembunyikan kezalimannya, sedangkan agenda menafikan hak kenaikan 13 % gaji dilakukan hanya kerana tak mahu guna pekeliling opsyen 60 tahun kerana Jamil tuduh dan fitnah pendaftar membocorkan rahsia dan maklumat dalaman KUIN. Disebabkan tak mahu menggunakan opsyen 60 tahun, maka opsyen kenaikan gaji 13 % dan kenaikan elaun juga tidak boleh digunakan juga sebab taraf ketiga-tiga pekeliling perkhidmatan itu adalah sama.