Pages

Monday 5 November 2012

BUAT KERJA KENA IKUT ISLAM : JANGAN PALSUKAN DOKUMEN WAHAI JAMIL

Woooiiiii  Jamil .. hang kena buat kerja ikut Islam..
:Buat kerja ikut Islam'. Inilah ayat yang telah dijerkah oleh Azizan kepada wartawan yg mempersoalkan mengenai bantuan banjir pada sidang media di wisma Darulaman pada tahun 2010. 

Persoalannya sekarang adakah kekasih  Azizan , si Jamil sendiri buat kera ikut Islam?. Jika betul Jamil buat kerja ikut Islam mengapakah beliau menafikan kenaikan gaji 13% kepada staf Kuin. Bukankah Islam meminta pemimpin menjaga kebajikan rakyat bawahan tapi Jamil tidak membenarkan kenaikan gaji kerana Kuin adalah swasta dan tak layak untuk naik gaji. 

Apakah Islam suruh bezakan swasta dan kerajaan padahal staf Kuin semuanya menggunakan skim perkhidmatan kerajaan. Kita pun tak tau Islam mcmana yang Jamil  ikut.

Jamil telah menipu dalam menyediakan minit mesyuarat dalam satu kes saman di mahkamah. Tapi Allah tetap menyebelahi yang benar dan Kuin terpaksa bayar saman RM1.6j. Adakah menipu itu cara kerja ikut Islam yang Azizan suruh. 

Ternya kerja buat Jamil jgk tidak mengikut Islam yg sebenar sama macam Azizan jgk. Kita tak tahu cara Islam yg dianjuekan oleh Azizan & Jamil. Kita tau bahawa Jamil dan kuncu2nya sedang merancang utk menangkis penipuan yg depa buat. Kita harap ustaz dan ustazah yg berada disekeliling Jamil dpt menasihatinya supaya buat kerja ikut Islam yg sebenarnya. Tak guna mengaji agama sampai ke timur tengah tapi bersekongjol dgn penipu dan penyangak.

Sama2 lah kita berdoa agar Allah selamatkan Kuin sebuah ipt Islam agar terus maju dan hindarkanlah Kuin dari makhluk perosak yg bakal merosakkan Kuin