Pages

Saturday 17 November 2012

EMAIL DARI STAF YANG TERLALU MARAHKAN JAMIL

Assalamualaikum wbt...

Terima kasih kepada admin kerana sentiasa mengemaskini status di blog beritakuin.blogspot.com. Syabas saya ucapkan! Teruskan usaha anda! Saya berasa cukup TERHARU akan pentadbiran Dato' Wira Jamil dan kroni-kroninya. CUKUP HEBAT DAN GLAMOUR!!! 

Seperti yang sedia maklum, Dato' Wira Jamil merupakan PENGERUSI INSTITUT STATISTIK di Malaysia ini. Itu maknanya, KETUA STATISTIK di seluruh Malaysia. Beliau merupakan Timbalan Rektor di Universiti Islam Antarabangsa (UIA). Telah mendapat pembiayaan 2x untuk menyambung pelajaran beliau ke peringkat lebih tinggi. Woww... Hebat! Untung hang Jamil. Dari awal hingga kini, hidup hang cukup senang lenang. Patut la hang tak ambik peduli staf bawahan. Tak pa Jamil, kesabaran kami sudah terbatas! Role model pertama yang harus dicontohi..!!

Setelah agak lama berkhidmat di INSANIAH, rasa nak runtuh jantung saya dengan keadaan INSANIAH ini. Terdapat sebilangan staf yang sudah berkhidmat 5-6tahun baru sahaja dinaikkan ke taraf SEMENTARA. Itu pun apabila posisi tamat tempoh, BAKAL DIBUANG. ADAKAH ITU PENGHARGAAN DATO' WIRA JAMIL KEPADA SEBILANGAN STAF TERSEBUT? HABIS MADU SEPAH BAKAL DIBUANG? Apakah nasib kakitangan sambilan kelak? Adakah turut menikmati nasib yang sama? Saya dimaklumkan gaji sehingga  9 November 2012 masih belum lagi diterima. Agaknya bagaimana depa ni nak bagi komitmen kat kerja? Hang tak apalah Jamil, pencen ada, apa semua ada. Hang nak jaga periuk nasi hang ja. Tak pa Jamil dan kroni, kita bakal berlawan! Walaupun hang LANGIT, kami ni SEMUT macam2 taktik aku boleh SERANG hang..!! Plan sudah disediakan, cuma nak bagi warning ja... 


Kepada Ustaz Azizan, hang menangis melutut merayu minta bantuan dari kenalan hang di luar masuk kerja di INSANIAH. Minta tolong bangunkan INSANIAH last2 hancusss... Padahal itu semua berpunca dari hang..!! Jatuh bangun INSANIAH semua di tangan hang..!! Azizan oooiiiii Azizan...!!!

Kepada Haji Wan Kuali-T, hang nak bangunkan INSANIAH, hang kena khatam buku dulu. Hang kena rujuk banyak buku!! Berkenaan job analysis, HR planning, promotion career development, motivation, performance appraisal, compensation, employee benefits and service etc... Ada banyak lagi sebenarnya... Main keyword, KEBAJIKAN. Agak2 hang kebajikan staf terpelihara tak?? Klu yang tu tak leh laksanakan, macam mana staf nak perform keja depa!


Bermacam-macam lagi. Aku rasa cukup bengang dengan INSANIAH sekarang. Lagu mana nak pindah tahun depan 2013 kalu semua benda tak lengkap???

Kepada staf sementara dan sambilan, bila due anda bekerja di INSANIAH?? Standby la adakah anda semua bakal dikeluarkan dan diberhentikan. Ingat ya due 31 Disember 2012. Nak dekat dah tuuuuu..!!!