Pages

Saturday 6 October 2012

ANTARA SEBAB DIPLOMA QURAN DITENDANG DARI KUIN KERANA JAMIL BERPANDANGAN PROGRAM QURAN TAK DATANGKAN KEUNTUNGAN WANG PADA KUIN

Jamil tendang tahfiz sebab tak untung.Buat diploma baru kenakan yuran  RM 13,190.00 - Sumber Web Rasmi KUIN
Kehadiran Jamil ke KUIN sebagai Rektor banyak menyumbangkan kepada kehancuran program terutamanya program agama. Jamil nampak lebih menyanjungi program Medic dan Kejuruteraan walaupun tak ramai student dan merugikan KUIN.

Sejak awal kemasukan program Tahfiz dan Quran ke KUIN, Kerajaan Negeri ketika itu memberikan subsidi kepada program diploma Tahfiz Quran sebagai galakan untuk hafazan Quran dan keprihatinan Kerajaan Negeri kepada Quran. Bahkan selain diberikan pendidikan percuma , pelajarnya di beri pula wang saku sara harian sebanyak RM 200 sebulan.

Namun jamil sudah jadi mata duitan, memanglah program Quran diberi subsidi oleh Kerajaan dan tak boleh mendatangkan keuntungan , lantas Jamil menggunkan alasan 'isu tahfiz yang menegurnya dengan demonstrasi'  untuk mengeluarkan program tersebuut beserta dengan tenaga pengajarnya dan diletakkan di bawah Yayasan Islam.

Kini selepas setahun Jamil tendang keluar program tersebut, Jamil buat pula program yang sama  di bawah KUIN tetapi kalau dulunya percuma , sekarang dikenakan bayaran yangsangat tinggi iaitu sebanyak RM 13,190.00 .
Program Ijazah Quran yang tak ada MQA pula yuran dikenakan sebanyak RM27,700.00 - sumber web rasmi KUIN


Inilah otak sekular Jamil, tak tahu cari berkat.