Pages

Wednesday 24 October 2012

WAJIB TEGUR PEMIMPIN : DIKUIN SIAPA YANG TEGUR DIA KENA TINDAKAN, KUASA VETO BERMAHARAJA LELA


24 Okt Sinar : Di KUIN PEMIMPIN TAK BOLEH DITEGUR
Admin dan Skuad BERSIH KUIN setuju dengan kenyataan muka hadapan bahwa Pemimpin wajjib ditegur jika tersasar dari landasan yang sebenar.

Namun ia hanyalah suatu ungkapan manis yang tiada nilainya di KUIN. Di KUIN siapa yang tegur pemimpin mereka akan menghadapi pelbagai kesulitan dan tindakan.

Pada pertenngahan tahun Us Azki yang menegur Jamil hanya kerana menafikan hak kebajikan kakitangan , apabila KUIN tidak membayar kepada pihak ketiga (bank) walaupun gaji mereka telah dipotong dalam slip
 gaji yang mengakibatkan kakitangan berhadapan dengan saman, black list, interest lewat bayar dll selain daripada pengabaian kebajikan yang lain, akhirnya dlam masa 3 jam setengah Us Azki terus ditukarkan ke Baling.

Begitu juga apabila Dato Barni (Timbalan Rektor) hanya menegur prosuder kewangan dan pentadbiran tidak dijalankan mengikut yang ditetapkan pekeliling dan prosuder, terus Dato Barni di peti dibuang nama dalam semua jawatankuasa mesyuarat termasuk ahli Lembaga Pengarah KUIN, ahli eksekutif KUIN (ala-ala top management),

Begitu juga dengan pensyarah yang lain seperti cikgu Ali (Mantan Pengarah Pusat Kualiti) yang banyak menegur Jamil juga mengalami nasib yang sama.

Azizan pemimpin perongos, tak boleh ditegur
Perangai Jamil sama dengan Azizan , yang jika ditegut terus meradang, naik angin taik minyak, maki hamun, perongos, melatah. Pemimpinan apa ini ? Ustaz apa ini ? MB apa ini? 

Inilah Kerajaan diktator jamil. Kroni diutamakan, Kebajikan staf diabaikan.... demi hanya nama JAMIL