Monday, 22 October 2012

PI MAI PI MAI TANG TU : RAMLY KE MBI LAGI

Rasanya kalau ada rumput di pejabat MBI dah lama rumput tu mati pasai Romli Mayat dan rombongannya terlalu kerap ke MBI untuk mendapatkan duit bagi menyambung talian hayat Holdings. Kali terakhir mereka ke MBI adalah pada hari Ahad lepas umtuk mendapatkan RM* juta yang mereka minta daripada MBI. Tapi malangnya masih tak dapat2 jugak. Rombongan turut disertai oleh Shakri 

Kepada pihak MBI syabas diucapkan kerana mengambil sikap yg berhati-hati untuk berurusah dengan geng Holding ni. Apa yang MBI perlu ambil kira adalah akaun anak2 syarikat ini dan juga adakah anak2 syarikat KUIN ni masih relavan. Sekiranya anak2 syarikat ini masih wujud maka RM10 juta pun tak cukup. MBI kena siap duit lagi lepas ni untuk terus bantu depa yang tak akan untung sampai bila2 jika dok meniaga macam ni. MBI kena suruh depa ikut cara MBI yang tutup anak2 syarikat yang tak untung dan dapat jimat banyak benda lepas penutupan anak syarikat.


Apa pun tahniah kat MBI atas sikap berhati-hati yang ditunjukkan terhadap duit rakyat yang mereka pegang. Kita kena belajar dari apa yang telah berlaku bila audit negara mai check perbelanjaan di negeri Kedah ni.