Pages

Monday 22 October 2012

AUDIT KERAJAAN PATUT MASUK KUIN DEDAHKAN PENYELEWENGAN JAMIL

Teguran audit negara ka atas kerajaan negeri Kedah kini hangat diperkatakan di media-media massa. Teguran ini jelas menunjukkan kepincangan yang berlaku keatas kepimpinan Azizan yang dikatakan memimpin menurut Islam. Tapi apa yang berlaku adalah disebaliknya.

Secara dasarnya admin bersetuju dengan tulisan dlm blog kedah ke kl yg menyatakan kerajaan negeri tidak mengawal dengan baik semua glc dibawahnya. Begitu juga dengan KUIN yang mana Azizan telah memberi kuasa sepenuhnya kepada Jamil untuk mentadbir KUIN tapi apa yang Jamil buat semua Azizan tak tau. Jamil hanya memberi laporan yg baik2 saja kepada Azizan maka Azizan dgn bangganya mencanang kepada

rakyat Kedah bahawa KUIN hebat tapi sebenarnya KUIN hanya tunggu masa saja untuk lingkup.

Azizan dgn megahnya dlm majlis konvokesyen lalu memberitahu para hadirin bahawa KUIN ada 48 program pengajian. Tapi adakah Jamil bagi tau Azizan bahawa sebanyak 12 program pengajian TIADA PELAJAR. 17 program lg pelajar bawah 25 org dan 10 program pelajar bawah 10 orang. Taubat lahum Jamil tak bg tau Azizan. Inilah yg berlaku Azizan main percaya saja kat org yg dia lantik tanpa mengawal cara pentadbiran mereka yg tidak cekap.

Kita percaya Jamil telah memaklumkan kpd Azizan yg semua anak syarikat KUIN telah mendapat untung yg banyak TETAPI adakah ini hakikat yg sebenar. Semua anak2 syarikat KUIN menanggung kerugian yg amat teruk. Setiap bulan KUIN terpaksa mencari sumber kewangan utk membayar gaji mereka. Mana laporan kewangan mrreka? Kalau ada pun akaun tersebut telah dimanipulate utk menunjukkan bahawa mereka untung. Maka apa prranan Ustaz Izzat Shauki selaku pengerusi PAC negeri Kedah dim perkara ini? Takkan Ustaz Izzat nak tengok saja mai la check KUIN sekali sekala.

Jadi kita harap kerajaan Kedah belajar dari kesilapan. Jangan petcaya sgt kat orang yg dilantik kawalan dalaman perlu untuk memastikan organisasi berjalan dgn baik dan mrnurut Islam yg sebenar. Rasanya jika pengurusan KUIN berjalan dgn baik maka 13% yg sepatutnya dinikmati oleh staf KUIN tidak menjadi mssalah.

'KEDAH SEJAHTERA NIKMAT UNTUK SEMUA'