Pages

Wednesday 3 October 2012

KITA TUNGGU APA AZIZAN AKAN KELENTONG DALAM BADJET 2013

Sinar 4 Okt (terperinci lihat di bawah)
 Azizan bersndiwara ingin memberikan penghargaan kepada kakitangan di bawah Kerajaan Negeri. semua kakitangan KUIN mengenali siapa Azizan sebenarnya yang telah bersama Jamil  merancang mengabaikan kebajikan kakitangan KUIN dengan menafikan kenaikan gaji di samping banyak isu kebajikan lain .

Kini bonus 1 bulan setengah yang diumumkan PM Malaysia menjadi masalah kepada KUIN yang kini menghadapi masalah krisis kewangan. Belum sempat bergelut dengan hutang yang bertimbun , kini KUIN terpaksa mencari lebihan dana bagi membayar bonus kakitangan KUIN.

Persoalannya, adakah kemungkinan pelajar akan terus menjadi sasaran bagi mendapatkan hasil supaya kelemahan Jamil dapat ditutup.

Sepatutnya tiada isu berhubung dengan pembayaran bonus kerana KUIN setiap tahun mengikut pekeliling Kerajaan Pusat apabila diterima pakai di negeri. Namun Jamil dan Azizan dengan angkuh menafikan hak kakitangan KUIN yang sudah lama berstatuskan ; badan Berkanun' dengan berbohong menyatakan KUIN adalah swasta hanya keran tak mahu berikan kenaikan gaji 13 %.

Agensi swasta lain menaikkan gaji hingga lebih 20 % tetapi KUIN jika dianggap swasta apa kenaikan puna tiada. Kerajaan pun tidak , swasta pun tidak. Inilah nasib malang menimpa kakitangan KUIN.

Slogan "KEDAH SEJAHTERA NIKMAT UNTUK SEMUA " hanyalah retorik